Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Johanna - 9 juni 2009 16:55

Idag tog jag mig i kragen och planterade min pelargon och snöflinga. Så nu ser det ut som det brukar på trappan sommartid.=)

Efter det fick jag agera chaufför åt en som mådde dåligt och ville till läkaren. Under tiden så var jag hos en kompis, men det gick snabbt hos läkaren så det blev bara en kort visit.

Efter det blev det en ridtur, först var jag ju bara tvungen att hitta hästen. Det var inte det lättaste, fick gå 1½ varv i hagen innan jag hittade dom små busarna som hade gömt sig i skogen.;) Faune känns varm men han har bara 38 i temp. Det är ju nästan en grad högre än vanligt fast han kanske har högre temp på sommaren. Brukar hästar ha det? Jag har aldrig tänkt på honom som varm sommartid förut så jag tror inte att han brukar vara det. Ridturen gick superbra. Han är så rolig att rida nu. Han tjuvstoppade idag så jag höll på att åka av!:D Han har en viss tendens att gissa vad jag kommer be om här näst så han trodde säkert att jag tänkte stanna. Svar NEJ jag fortsatte rida lätt och la mig fint på halsen och kramade honom lite!;)

Efter ridturen så fick han mash för jag tyckte att det lät som om hans mage behövde det. När jag kommer ut och han ätit klart så ligger det en stor gulgrön "snorgrej" i botten så han är antagligen lite förkyld och sen är han ju känslig mot damm så jag antar att han även är känslig mot pollen. Så framöver blir det bara lugna skritturer tills han är pigg igen.

Ikväll är det lite kvällsjobb i form av att ringa kunder...


/Johanna

Av Johanna - 9 juni 2009 09:24

Idag är motivationen ganska låg, men jag känner hur det bubblar lite rastlöshet i mig och det betyder att snart kommer jag ta tag i mitt liv igen och fortsätta den positiva "andan" som jag känner att jag lyckats få igång på senare tid.=)


Igår började jag planera vistelsen på High Chaparral i slutet på juni. Förut har det varit den stora händelsen på året men i år är jag även lite nyfiken på hur tävlingen på Axevalla i slutet på juli/början av augusti kommer bli. Jag ser fram emot båda! Eventuellt så åker jag med min egen bil till HC för att sova i den istället för tält. Kom dock fram till att den är lite kort att sova i och då är ju jag ändå kort... jag får ligga på snedden om det ska gå. Eller så blir det tält, inget bestämt än.

Åhh vad jag längtar! Imorgon är det bara 2 veckor tills jag åker!<3


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards