Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Johanna - 19 juni 2009 16:55

Lite kors i taket men det regnade faktiskt inte när vi var vid midsommarstången i år!!!! (Vi har knytkalas tillsammans med grannarna på ön inne i byn). Men när mormor och jag hade 20 meter kvar till dörren hemma så öppnade sig himlen. Men nu ser jag att solen har börjat titta fram igen.=)

På förmiddagen så hjälpte jag min lillebror att fixa ris till midsommarstången.. Här använder vi björkris, vad använder ni?

Sen satte jag mig i solen och solade lite. Typ första gången i år, men jag har inte ro att sitta still så det blev en väldigt kort stund. Flyttade sedan tillbaka stolen upp på uteplatsen och där satte jag mig och nästan somnade, fast mina ben var i solen i hopp om att dom skulle få lite färg. Dom är nog tyvärr hopplösa objekt.=( Kritvita! Visserligen inget jag bryr mig så mycket om då jag nästan aldrig visar mina ben utan strumpbyxor och det är bara i jobbet.

Snart är det grilldags och vid kl 22 ska lillebror och jag in till fastlandet och hämta mamma som slutar jobba då. Hon har beställt att vi ska sitta ute när hon kommer hit så hoppas att det inte är så kallt då.

Ha en riktigt skön och trevlig midsommar!


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards