Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Johanna - 3 juni 2009 17:31

Ja idag hittade dom kalven. Men fick dom tag i den denna gång? Svar Nej! Den satte av i fullfart över betet, förbi korna och sen vidare. Mats m fl trodde att den sprang och gömde sig i en stor syrenhäck men inte... för bara ett kort tag senare så kommer en JETpack bil och frågar om dom letar efter en kalv. Ja jo det gör dom ju... Den hade sprungit flera hundra meter till och ut på riksväg 40. Där hade Jetpack bilen motat ner den i ett dike och ut på en åker. Mats sprang efter kalven långt för att komma om den och vända den, men han hade skogsstövlarna och dom är ju inte världens bästa att springa i. Det var även någon som ringt trafikvarningen på P4 för dom gick ut med varning. Detta gjorde att andra bönder i närheten kom för att titta att det inte var deras kalv. Mats farbror stod och pratade med en av dom när dom får se kalven komma upp på vägen ännu en gång. Dom slänger sig i traktorn och beger sig mot kalven men hinner inte ikapp. Kalven fortsätter ut över åkrar och beten. Dom fick ge upp när den passerade hygget vid sågverket. Då befann kalven sig flera km från sin mamma. Det är bara att hoppas att den går tillbaka nu så vi kan göra ett nytt försök imorgon! Ingen ide att jaga den mer för då springer den bara ännu längre bort!

I det här fallet önskar jag verkligen att Faune och jag var  ett utbildat ropingekipage och att det var lagligt att fånga djur med lasso i Sverige! Det känns som om det går åt!

Fortsättning följer....


/Johanna

Av Johanna - 3 juni 2009 14:24

Regn, regn och regn så långt ögat når! Det har till och med haglat. Får se om det lugnar ner sig till kvällen så Faune och jag kan ta en tur i skogen.


Igår ringde jag flera samtal. Vad roligt det är när man är fokuserad och lyckas med sånt som man inte tror är möjligt. Jag är väldigt duktig på att se hinder (som kanske inte alls existerar), så från och med nu ska jag verkligen försöka se möjligheter istället.=)

Har suttit här hemma och funderat på hur jag ska få ihop pengar till alla tävlingar som jag vill åka på i sommar. Det finns ett jätte enkelt svar... Boka klasser och se till att jobba när jag inte är iväg på tävlingarna! Så det är vad jag kommer att göra. Ska bli riktigt roligt! Hoppas att det blir blandade bokningar så att det inte bara är hudvård eller spa. Den här sommaren ska bli den bästa sommaren sen jag började som fristående hudvårdskonsult!=)


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards