Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Johanna - 1 juni 2009 20:46

Jag har ridit ikväll.=) Första gången sen han kom hem från Tommy.

Jag gjorde en upptäckt under min ridtur... När jag gör rätt så gör Faune rätt!;) Näe skämt å sido... jag är ju inte så duktig på detta och lyckades inte med såna stopp som Tommy lyckades få med Faune på ridbanan när jag försökte där för en vecka sedan. Men idag lyckades jag fast det verkligen inte var meningen, sen vågade jag inte göra så igen... Jag tror nämligen inte att markägaren uppskattar att jag gör gropar i hans väg med Faunes bakhovar. Vad jag lyckades med var alltså att få Faune att stoppa med bakdelen och inte framdelen!:D Från galopp dessutom. Tommy har även tränat bort en sak tror jag... Nåt som jag stört mig otroligt på. Faune gjorde inte det en enda gång under våran ridtur så det kan vara så bra att Tommy fått bort det.=) Varenda gång som jag ber honom trava så studsar han till, alltså han lyfter framdelen nästan som en lite ynklig stegring men inte idag! Han gick samlad in i trav varenda gång! Jippi!!!=)

Jag är så nöjd med vad jag fått ut av dom här två veckornas träning!

Nu hoppas jag bara att jag kan lyckas utvecklas och fortsätta utveckla Faune åt det positiva hållet, så jag inte förstör det som Tommy lyckats åstadkomma!


/Johanna

Av Johanna - 1 juni 2009 11:18

Haha ja nu är jag tillbaka igen! Jag åkte tillbaka till Tommy och Emma över helgen.:D Det har varit ropingclinic i Bredegården (hemma hos Henrik Fitinghoff) där Tommy har sina träningshästar. Det är 2 tränare från Texas som är där och håller clinic´s eller schools som dom säger!=) Dom heter Lari Dee och Jackie och är bland USA´s bästa ropers. Helt underbara människor! Jätte duktiga på att lära ut, roliga och hur trevliga som helst. Dom hade riktigt kul åt mitt namn... Dom ville försöka säga Johanna fast jag sa att dom kunde säga Joanna eller vad som passade dom.:D Men det var inte bara mitt namn som var svårt... Malin blev Molly. Olle blev Olay, Katrine blev Kathleen osv. Det som var riktigt bra var att dom var så lätta att förstå, dom pratade så man förstod precis allting!=) Det är clinic även helgen som kommer. Tyvärr kan inte jag åka dit då, men jag skulle verkligen ha velat gjort det!!!!!! Det är en tävling i närheten av där dom är på lördag så både Jackie och Lari Dee ska vara med och tävla!=) Ska bli spännande att höra vem som vinner... Ska Tommy för ovanlighetens skull inte bli den som vinner? Kanske, kanske inte... Lari Dee har i alla fall sagt att Tommy helt klart skulle kunna åka över till USA och tävla där.

Vilken uppsving deras besök här i Sverige kommer bli för svensk roping! Vilken utveckling för alla dom som var med på clinicen den här helgen. Dom svingar ju lite annorlunda i USA så alla har fått lära om tekniken mm.

Jaha då ska man bara lära sig att enbart prata svenska igen... jag började till och med prata engelska med Robin igår. Suck!

Vilka roliga felsägningar jag har lyckats med.... Björn blev Öl fast det kom jag på på en gång så jag rättade till det!:D Roligast var när jag och Lari Dee´s mamma Mary pratade och jag skulle berätta att vi har rosa Volvo´s och rosa mercedes cabrioletter här (stavning?) men istället så sa jag att vi hade rosa mercedes taxi´s.=S Hennes väninna hade nämligen haft 2 rosa cadillac´s. Detta är alltså bilar som man som Unit kan få tillgång till genom det företaget som jag köper in produkter ifrån. Vårat stora huvudkontor ligger i Dallas Texas ,så det är ett riktigt stort märke i Texas. Det är ju stort i hela världen men eftersom huvudkontoret ligger där så är det ju lite extra speciellt.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards