Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Back again!

Av Johanna - 1 juni 2009 11:18

Haha ja nu är jag tillbaka igen! Jag åkte tillbaka till Tommy och Emma över helgen.:D Det har varit ropingclinic i Bredegården (hemma hos Henrik Fitinghoff) där Tommy har sina träningshästar. Det är 2 tränare från Texas som är där och håller clinic´s eller schools som dom säger!=) Dom heter Lari Dee och Jackie och är bland USA´s bästa ropers. Helt underbara människor! Jätte duktiga på att lära ut, roliga och hur trevliga som helst. Dom hade riktigt kul åt mitt namn... Dom ville försöka säga Johanna fast jag sa att dom kunde säga Joanna eller vad som passade dom.:D Men det var inte bara mitt namn som var svårt... Malin blev Molly. Olle blev Olay, Katrine blev Kathleen osv. Det som var riktigt bra var att dom var så lätta att förstå, dom pratade så man förstod precis allting!=) Det är clinic även helgen som kommer. Tyvärr kan inte jag åka dit då, men jag skulle verkligen ha velat gjort det!!!!!! Det är en tävling i närheten av där dom är på lördag så både Jackie och Lari Dee ska vara med och tävla!=) Ska bli spännande att höra vem som vinner... Ska Tommy för ovanlighetens skull inte bli den som vinner? Kanske, kanske inte... Lari Dee har i alla fall sagt att Tommy helt klart skulle kunna åka över till USA och tävla där.

Vilken uppsving deras besök här i Sverige kommer bli för svensk roping! Vilken utveckling för alla dom som var med på clinicen den här helgen. Dom svingar ju lite annorlunda i USA så alla har fått lära om tekniken mm.

Jaha då ska man bara lära sig att enbart prata svenska igen... jag började till och med prata engelska med Robin igår. Suck!

Vilka roliga felsägningar jag har lyckats med.... Björn blev Öl fast det kom jag på på en gång så jag rättade till det!:D Roligast var när jag och Lari Dee´s mamma Mary pratade och jag skulle berätta att vi har rosa Volvo´s och rosa mercedes cabrioletter här (stavning?) men istället så sa jag att vi hade rosa mercedes taxi´s.=S Hennes väninna hade nämligen haft 2 rosa cadillac´s. Detta är alltså bilar som man som Unit kan få tillgång till genom det företaget som jag köper in produkter ifrån. Vårat stora huvudkontor ligger i Dallas Texas ,så det är ett riktigt stort märke i Texas. Det är ju stort i hela världen men eftersom huvudkontoret ligger där så är det ju lite extra speciellt.


/Johanna

 
 
Ingen bild

Carina

1 juni 2009 14:45

Måste fixa en chaufför till helgen... Hanna jobbar o Kicki måste jobba på den där jäkla Vetternrunda... det är väl det som är mest negativt/ med armbrottet!!!
Carina

 
Ingen bild

Johanna

1 juni 2009 20:30

Jag är på ön. Vi ska grilla med våra grannar, dom har precis sålt sitt hus och vill att vi ska grilla tillsammans innan dom flyttar så det är därför jag inte kan åka.=(

 
Malin "Maali / Molly" ;)

Malin "Maali / Molly" ;)

3 juni 2009 00:05

Tack för en trevlig helg :) Vi ses snart igen!!!
Kramar Malin!

http://blogg.blockas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 mars 2010 17:12


Hej hopp! Nu är jag här igen!   Har tråkigt och är inte alltför nöjd med min blogg som jag skriver i vanligtvis så jag var tvungen att prova här igen. Snurrigt det blir när man inte är van. Tog hundra år innan jag ens hade lyckats logga in!   ...

Av Johanna - 20 juli 2009 09:55

Jag kommer att blogga i http://johanna-faune.blogspot.com   Den bloggen har precis som denna begränsat utrymme för bilder och sen var den jobbiga att lägga in flera bilder i eller så var det jag som gjorde fel. Hur som så kommer jag använda min blogg...

Av Johanna - 20 juli 2009 04:30

Efter lite funderande så kom jag på att jag provar och gör en blogg på blogg.se. Har försökt med det förut men då var namnet upptaget och jag kom inte på nåt annat som jag ville ha just då.   Men nu har jag http://johannaofaune.blogg.se   Vet ännu in...

Av Johanna - 19 juli 2009 21:16

Jag vill använda mig av mer bilder så jag har gjort en ny blogg! Vet inte om jag tycker om den än. Lite svårare att jobba med, men jag provar några dagar så får jag se.   Ni hittar mig på http://johanna-faune.blogspot.com   /Johanna ...

Av Johanna - 19 juli 2009 10:41

Just nu är det uppehåll men för bara några minuter sen öste regnet ner! Det lär nog komma mer för det är riktigt mörkt! Appropå mörkt så trodde jag att jag var jätte duktig och vaknade tidigt, men jag hade inte ens kommit ur sängen när mitt alarm som...

Ovido - Quiz & Flashcards