Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Konstig morgon...

Av Johanna - 5 juni 2009 09:45

Igår kväll sa jag till mig själv att vakna smärtfri idag, är jag det... Nej! Mår bläää!=(

Alarmet gick igång vid kl 7. Gick upp, fixade en macka och sen begav jag mig till stallet i regnet. Faune och dom andra gick längst bort i hagen på en äng och betade. Jag hatar stövlar så dom enda stövlarna jag äger är mina skogsstövlar och dom orkar jag inte klampa omkring i, så när det regnar då blir jag blöt om fötterna.=(

Vet inte vad jag ska säga om Faune idag.. han väljer gärna att gå i kanten av vägar även i hagen, så lite öm är han allt. Inga varma hovar, tempen var 37,6 både innan och efter våran ridtur. För en ridtur blev det. Pratade med min kompis igår som är hovvårdare, hon sa åt mig att rida honom. Han fungerar nästan precis som vanligt, lite lite öm men inte så att han stapplar fram utan han markerar ibland om han råkar trampa rakt på en sten.

Precis när jag hade ridit klart så ringer min telefon... det är min lillebror och jag svarar lite surt att jag är upptagen och att det regnar. Han ville bara fråga om mamma hade ringt mig. Nej det hade hon inte. Då har min pappa som har parkinson trillat omkull igår kväll vid kl 23 och vid kl 2 hade mamma ringt till min bror och sagt att dom skulle ta en ambulans intill sjukhuset. Fick nyligen en rapport om att dom röntgat hans arm men bilderna hade inte blivit bra så dom måste ta om dom. Jag var precis på väg att åka hem när min bror ringde men han tyckte jag kunde stanna här tills vi vet mer. Det är onödigt för mig att åka hem om pappa blir kvar på sjukhuset. Så vi får se om jag åker eller inte....

Nu ska jag ta några tabletter och gå och lägga mig för att se om nacken kan ge med sig.


/Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 mars 2010 17:12


Hej hopp! Nu är jag här igen!   Har tråkigt och är inte alltför nöjd med min blogg som jag skriver i vanligtvis så jag var tvungen att prova här igen. Snurrigt det blir när man inte är van. Tog hundra år innan jag ens hade lyckats logga in!   ...

Av Johanna - 20 juli 2009 09:55

Jag kommer att blogga i http://johanna-faune.blogspot.com   Den bloggen har precis som denna begränsat utrymme för bilder och sen var den jobbiga att lägga in flera bilder i eller så var det jag som gjorde fel. Hur som så kommer jag använda min blogg...

Av Johanna - 20 juli 2009 04:30

Efter lite funderande så kom jag på att jag provar och gör en blogg på blogg.se. Har försökt med det förut men då var namnet upptaget och jag kom inte på nåt annat som jag ville ha just då.   Men nu har jag http://johannaofaune.blogg.se   Vet ännu in...

Av Johanna - 19 juli 2009 21:16

Jag vill använda mig av mer bilder så jag har gjort en ny blogg! Vet inte om jag tycker om den än. Lite svårare att jobba med, men jag provar några dagar så får jag se.   Ni hittar mig på http://johanna-faune.blogspot.com   /Johanna ...

Av Johanna - 19 juli 2009 10:41

Just nu är det uppehåll men för bara några minuter sen öste regnet ner! Det lär nog komma mer för det är riktigt mörkt! Appropå mörkt så trodde jag att jag var jätte duktig och vaknade tidigt, men jag hade inte ens kommit ur sängen när mitt alarm som...

Ovido - Quiz & Flashcards