Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Johanna - 12 maj 2009 21:29

Jaha då var dagen snart slut. Resultatet av dagen är ca 60 mil i bilen.

Det gick jättebra att köra Faune. Det var bara några få gånger som han rörde sig så det kändes i bilen. Så att se till att han hela tiden har mat att äta gav verkligen resultat. Han tyckte nog att vi åkt för länge för när jag skulle lasta ur honom så ville ha backa ut innan vi ens hunnit öppna ordentligt så det blev det lite extra tid kvar i transporten för hans del. Såna dumheter vill jag inte veta av...

Han verkade finna sig till rätta på en gång. Vanligtvis när han åker transport brukar man nästan kunna vrida ur honom, så svettig av stress brukar han vara, men inte denna gång.=) Tror att pro-tektion sprutan som han fick igår fungerade och att han koncentrerade sig på att äta hela tiden gjorde honom lugn.=)

Väl framme så hade han fullt upp med att hålla koll på allt som hände runt omkring. När Tommy gick förbi med andra hästar så följde Faune lugnt efter inne i sin hage.

Det känns verkligen jättebra!=)


/Johanna

Av Johanna - 12 maj 2009 06:15

Så otroligt spännande! Nu är dagen här som jag gått och väntat på i flera månader! Måste säga att jag sovit väldigt gott! Jag har väl helt enkelt bara accepterat läget att det finns inget mer jag kan göra...

Vi ska vara hos Tommy och lämna Faune någon gång mitt på dagen. Min förhoppning är att vi ska vara iväg senast kl 8.30


Får se om jag hinner med en uppdatering av dagen när jag kommer hem ikväll, annars kommer det en imorgon!

Jag ska ju hem till mor och far efteråt så jag ska bara hit och göra rent transporten och sen in till v-by och därefter åker jag hemåt, ytterligare 1½ timme i bilen. Mycket bil idag alltså!


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards