Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Johanna - 10 maj 2009 18:18

Idag blev det en galopptur igen!=) Först travade vi ca 3 km för att komma till ridbanan som jag hade fått låna. Det var en ganska tung ridbana så han fick jobba för att hålla igång galoppen. Det stod 3 hinder uppställda så vi fick rida lite slalom ibland. Ena galoppen tar han jätte lugnt och fint men i den andra stressar han lite mer. Det kändes i af väldigt bra att få rida på en bana och det var väldigt bra träning för Faune för det var flera hästar som gick i hagar ända intill ridbanan. Sen red vi en annan väg hem, en skogsväg, så vi galopperade en lång härlig sträcka! Sen blev vägen ganska stenig så då blev det skritt och när vi kom ut på den vanliga grusvägen igen så galopperade vi igen. En stor anledning till att vi galopperade så mycket var för att min nacke krånglade lite och galoppen är den bekvämaste gångarten, den gör inte alls så ont som skritten och traven gör.


Idag har det varit upptäckardag här omkring. Jag brukar aldrig åka runt på det, enda stället som jag åker till är Frödinge hembygdsgård för att fika mitt på dagen, så det gjorde jag idag. Där bestämde vi att ingen av oss orkade laga middag så jag åkte till V-by och handlade pizza.


Jag och M hade planerat att gå igenom en hage nu ikväll för att kolla att den är okej att släppa hästarna på, men M kände att hon inte hade tid så ev imorgonkväll istället. Jag måste ju ändå till stallet då för att ge Faune Pro-tektion spruta inför transportfärden. Har även tänkt ha bomull i hans öron i hopp om att han står lugnare då.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards