Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Johanna - 1 maj 2009 19:15

Idag har varit en fantastisk dag! I eftermiddag har jag fixat ute i solen. Sen har vi (jag) grillat.=) Självklart satt vi ute och åt. Sen fixade jag lite i trädgården och över gick till att stapla ved. Det är ju inte världens bästa jobb för min nacke så istället för att göra som sist och stapla allt på en gång så tar lite då och då. När jag tyckte att jag hade staplat klart så hämtade jag en kall päroncider från kylen, flyttade ut stolen i solen och bara njöt. Passade på att ringa mormor som är i sitt barndomshem i Jämtland. Det är så skönt att prata med henne och höra hur glad hon blir när jag ringer. Fick även prata med hennes brors fru. Saknar dom! Vi träffas ju bara en vecka per år och det är mormors och min vecka i Jämtland som vi har varje höst! Jag längtar! Men först vill jag ha en låååååååång sommar!:)


Ikväll ska jag följa med Mats och plöja. Som jag skrivit tidigare så är enda sättet för mig att få umgås med honom att vara med när han jobbar.


/Johanna


Av Johanna - 1 maj 2009 11:45

Åhh vilket härligt väder!=) Solen skiner, träden börjar bli jätte gröna och körsbärsträden blommar för fullt!=) Ska ta en sväng med kameran efter lunch.


Jag har varit ute hos Faune. När jag kom så fick han precis syn på dom ny utsläppta kalvarna/kvigorna. Riktigt nyfiken blev han.=) Han har kvar sina svullnader men dom kändes lite mindre tyckte jag. Men han är pigg.=)

Han har fått en switch behandling idag. Hoppas det håller alla hemska flugor och bitande insekter borta ett tag.


Plockade precis fram kött så jag ska se om jag kan hitta en vattenslang så jag kan grilla till middag. Kom på att jag kan göra bakadpotatis i ugnen så behöver jag inte oroa mig för hur det går med potatisen under tiden som jag grillar.=)


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards