Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Johanna - 6 maj 2009 21:03

Vilken helt underbar kväll det blev! Solen kom fram strax efter kl 18 och det blev så vackert överallt. Den kom fram under tiden som jag fyllde ensilagesäckarna till Faune. Hade en jätte mysig stund vid stallet. Faune fick hälsa på Elvira (griskultingen), dom har inte träffats på flera veckor så det var väldigt intressant tyckte Faune. Han var dock inte lika glad när Elvira luktade på hans bakben, han lyfte det väldigt snabbt och Elvira blev livrädd och sprang i fullfart där ifrån.:D

Så tack vare att solen kom fram så känns inte dagen fullt lika värdelös.

Faune var så pass okej att imorgon kväll ska vi ta en liten skritt tur!=)


Nu ska jag snart ta en stark värktablett och gå och lägga mig.


/Johanna

Av Johanna - 6 maj 2009 15:59

Nu värker den igen!!!!=( Inte en aning om vad jag gjort för att den ska värka men jag antar att det är vädret och brist på ridning. Jag har ju ridit ca 5 gånger i veckan den här våren och det var länge sen jag hade så lite ont i nacken som jag haft. När jag haft ont så har det gått över ganska snabbt.=) Men det är tråkigt just när den värker, sen glömmer jag nästan bort den.;)


Skulle åkt till v-by för att hjälpa en kompis komma igång med FB men det får bli en annan gång. Måste åka en sväng till Faune och kolla hur det gått med täcket.


/Johanna

Av Johanna - 6 maj 2009 10:35

Ja tittar jag ut så ser jag regn, regn ocg regn. Men det gör inte mig nåt för jag är lite små trött och sitter gärna inne och slappar i soffan idag.=)

Jag la faktiskt på Faune täcke nu på morgonen. Har tittat på vädret och sett att det bara ska regna hela dagen så jag tänkte att han får ha det på nu under dagen och sen tar jag av det ikväll. Ändrade lite på det så jag hoppas att det inte ska göra illa hans skada på bringan. Det var liksom bara dåliga alternativ, blöt, kall och spänd eller täckad med ev påverkning av hans skada på bringan. Åhh hatar att behöva ta såna här beslut när det är saker som jag inte tycker är positiva för min lilla älskling!=(


Jag hade ju en spakväll igår! Sååå roligt! Jag hoppas verkligen att det blir många såna bokningar i sommar! Det är riktigt kul att prata om och gästerna tycker att det är riktigt roligt och det är ju sånt som många inte gör så ofta. Fast dom gärna skulle göra det. Det blir en väldigt lyxig kväll!=) Fotbadet och känslan efter det är jätte uppskattat!=)

Det var ju hemma hos en kompis så jag stannade och fikade med dom! Kex och ost!*gott*


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards