Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Johanna - 11 maj 2009 11:56

Åhhh imorgon åker Fånis! Jag är såååååååå nervös! Att lämna iväg Faune i 2 veckor känns jätte konstigt. Jag är nog mest rädd att det ska hända nåt. Mitt kontrollbehov, när jag befinner mig drygt 30 mil bort så har jag liksom ingen kontroll! Men det ska nog gå bra!=) Jag ser verkligen fram emot det. Ska bli jättekul och jag hoppas att det ska göra att vår ridning utvecklas. Jag vill verkligen lära mig mer och kan Faune grunderna så kommer det ju bli mycket enklare för mig att både lära mig själv och honom mer. Mest av allt ser jag fram emot att få bort en del studsande och onödiga påhitt som Faune har för sig ibland.


Satt och kollade min försäkring igår. Jag betalar drygt 2000 kr varje år för veterinärvård upp till 100 000 kr. Men när jag läser nogrannare så står det att dom kan gå in och erbjuda livvärdet istället. Så jag som har en relativt billig häst, försäkrad på 15 000 i liv kan ju ganska säkert räkna med att få ut livförsäkringen istället för att dom går in och betalar veterinärvården för honom om det skulle hända nåt. Funderar på att ta bort den delen av försäkringen. Hur skulle ni gjort?


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards