Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Johanna - 9 maj 2009 17:42

Haha vad kul vi haft! I förmiddags var Faune och jag ute och galopperade!:D Först red vi på vår vanliga sväng, men vi svängde av in på en väg som är en helt perfekt galopp väg. Man kan i princip galoppera hela vägen runt och det gjorde vi (ca 3km). Faune blev så glad så när jag saktat av till skritt så fattade han jättefina galopper helt själv. Från lugn skritt till galopp utan att det knappt kändes... det liksom bara flöt ihop. Ingen ansträngning från hans sida alls. Så vi har blandat från lugn galopp till riktigt ökad galopp.*mysigt* Så nu är det bara att hoppas att han är okej imorgon. Den här ritten var ju ett test för att kolla om han är okej för att åka till Tommy på träning. Ska höra mig för nu ikväll om jag kan få låna en ridbana imorgon  och galoppera på volt i en kvart eller nåt. Bara för att kolla hur han reagerar när han får galoppera böjd. Det är ju faktiskt skillnad på böjt och rakt spår. När han var halt så kunde han ju i princip trava rent rakt men inte på volt.


Mats mamma fyller år idag så vi blev bjudna på en jättestor smörgåstårta och rulltårta! pust vad mätt jag var när jag gick därifrån.

Efter det följde jag med Mats och släppte ut några kvigor på sommarbete.=)

Det är blåsigt men ändå skönt ute idag.

------------------------------------------------------------------------------------------------

kl18.40 Nu har jag fått reda på att jag får låna en ridbana imorgon. Den ligger bara några hundra meter från min "ridbana" (åkern). Fungerar det bra ska jag höra om jag kan få hyra den en gång i veckan sen.=)

/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards