Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Johanna - 3 maj 2009 16:20

Idag åkte jag till hästen för att gå ut och gå med honom. Men sen kom jag på att jag skulle markarbeta istället. Det blev inget av det för lassot åkte fram.=) Faune fick stå med bredvid mig medans jag kastade. Han stod och sov ground tied. Sen kom Linus och frågade om han fick hålla i Faune. Ja visst sa jag. Sen hade inte jag någon häst kvar!:D Dom var så söta när dom gick omkring! Faune följde Linus fast hade han velat så kunde han bara gått åt andra hållet så hade Linus inte haft nåt att säga till om. Linus storebror Lukas fick en snabb genomgång i lassokastning och han träffade faktiskt sin första stolpe idag!=) Linus gick och gick och Faune följde honom jättefint. Helt plötsligt kunde man se Linus stanna och säga back och Faune backade sen gick dom igen.=) Fick påpeka stup i ett att han skulle korta upp repet, sekunden efter släpade det i marken igen. Faune gick över det några gånger men han stod så snällt och väntade medans Linus drog det till rätta. Det är 4,5 meter långt så det var ju lite att dra i för honom. Även Lukas var ute och gick med Faune. Han är så försynt så trots att han är mycket större än Linus så har Faune mer respekt för Linus när han säger ifrån. Gulliga var dom alla tre i alla fall!

Linus och Faune =)


Sen har jag varit iväg med fika till Mats så vi satt på en åker och fikade. Därefter har jag varit med Mats mamma till kyrkogården och sen till Hembygsföreningen och fixat skyltar till Hemvändardagen om en vecka.


Snart ska jag följa med till lagårn och mota kossor så Mats pappa kan åka och vältra det nysådda.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards